onsdag, september 26, 2007

724

idag är intervjuernas dag (i morse skulle jag tala om varför jag vore en lämplig utbytesstudent, och ikväll ska jag på brian palmers kurs ingå i en grupp som intervjuar dan josefsson) och det slår mig att jag nog tycker att de utgör den överlägsna kommunikationsformen just därför att det finns jämförelsepunkter inbyggda. frågorna och svaren går att relatera till varandra. sanningar och sanningar bredvid varandra, verkligheter och verklighet sida vid sida. för att förbereda mig för kvällens intervju läser jag josefssons texter om maja lundgren och om christofer fager. var för sig är de här människornas utsagor trovärdiga, men i relation och som svar på frågor, blir bedömningen en annan. jag rannsakar mig själv, och konstaterar att det är skönt att studera och producera i en sådan handfast diciplin som statistik denna termin. med halva meningen tänkt kommer jag på mig själv. den förbannade lögnen.

Inga kommentarer: