söndag, september 09, 2007

i samma ande

det här är ett citat jag olovligt stulit. men jag skulle ju kunna säga precis samma sak:

"Emellertid: jag läser ingenting längre (nästan), utan tittar mest på [pojkar] och [män], något som inte alltid ses på med blida ögon i den akademiska miljö jag frekventerar i Uppsala; man kallar mig 'poet and pervert', men jag är som sagt (dessvärre) snarare det senare än det förra. En viss melankoli kommer över mig kvällar som denna. Jag är inte unik, jag är som alla andra, men likväl ratad: 'förskjuten av Världen, förskjuten av Gud, blott dig (Förruttnelsen) till förhoppning jag äger'... "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant www-sida!
Vem har skrivit detta?

fax sa...

åh! ah!

jag som skrivit och stulit heter linn. jag bor i uppsala.

kul att du läser.