torsdag, oktober 06, 2016

->

jag är de blandade känslorna, jag är stormen i vattenglaset, jag är höstmånaden som varannan dag är sol och klar luft och röda löv och varannan dag småspiksregn, jag är osäkra arbetsvillkor, jag är den genomskinliga hemligheten, jag är ateisten som gillar karismatisk lovsång, jag är den orättvisa bostadsmarknaden, jag är segregationen, jag är glesbygden i innerstan, jag är tystnaden som tar plats, jag är den republikanska prinsesstårtan, jag är den självupptagna utan kärna, jag är den deltagande observatören, jag är alla din fel tills jag brister, jag är människor på flykt, jag är den kulturella approprieringens kultur, jag är en kommun och det som finns i den, jag är så smart att jag är dum, jag är en växande pelargon, jag är den stillastående utvecklingen, jag är separationsångesten innan ens första mötet ägt rum, jag är den entusiastiska kritikern, jag är den gästfria gästen, jag är den slarviga duktiga flickan, jag är den gränslösa fegisen, jag är det lilla lidandet och det stora skrattet, jag är den hemkära utan hem, jag är besserwissern som har fel, jag är den generösa med tomma händer, jag är den sekulära kyrkan, jag är svaret ingen frågat efter, jag är byråkratins hjärta. 

Inga kommentarer: